„Prowadzisz? Odłóż telefon” - Blog Agencji Ubezpieczeń PZU - Agencja PZU Gliwice - tel. 32 307 14 66 - tel. 883 910 040

Agencja Ubezpieczeniowa Gliwice
Ubezpieczenia Komunikacyjne i Majątkowe




PZU
Porównaj ubezpieczenie

Zadzwoń:  32 307 14 66
Przejdź do treści

„Prowadzisz? Odłóż telefon”

Agencja PZU Gliwice - tel. 32 307 14 66 - tel. 883 910 040
Opublikowany przez w bezpieczenstwo ·
Tags: bezpieczenstwo


„Prowadzisz? Odłóż telefon” – PZU rozpoczyna nową kampanię społeczną

Średnio co kwadrans dochodzi w Polsce do wypadku na drodze. Nawet co czwarty, według szacunków Instytutu Transportu Samochodowego, jest spowodowany korzystaniem podczas jazdy z telefonu komórkowego. – Chcemy temu zapobiec. Uświadamiać zagrożenia i ratować ludzkie życie – deklaruje prezes PZU Paweł Surówka. Taki cel ma nowa kampania społeczna PZU „Prowadzisz? Odłóż telefon”. – Zapobieżenie choćby jednej tragedii będzie sukcesem – mówi prezes PZU.
Prawie 60 proc. polskich kierowców przyznaje się, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon, trzymając go przy uchu. Co trzeci kierowca uważa jednocześnie, że ma podzielną uwagę i telefon przy uchu nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Zaprzeczają temu zlecone przez PZU naukowe ekspertyzy i testy. Wynika z nich, że jedna sekunda nieuwagi, gdy wybieramy w telefonie numer albo piszemy wiadomości, to przy prędkości 50 km na godzinę aż 13 przejechanych metrów. To radykalnie większe ryzyko wypadku.
– Na takich naukowych faktach chcemy oprzeć swoją kampanię. Zależy nam, aby zmienić przekonanie, że kilka sekund rozmowy przez telefon czy odpowiadanie na SMS w trakcie jazdy nie ma wpływu na bezpieczeństwo. Testowe jazdy wykazały, że przyczyną trzech na cztery wypadków jest właśnie używanie w trakcie jazdy telefonu – mówi członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.




Kampania jest skierowana zarówno do kierowców, jak i rowerzystów czy pieszych, którzy przechodząc przez ulicę z telefonem przy uchu narażają się na niebezpieczeństwo. Celem jest uświadamianie zagrożeń, a w konsekwencji zmniejszenie liczby wypadków.
Kampania jest elementem szerszego projektu #10latdłużej, który Grupa PZU ogłosiła w czerwcu tego roku. To społeczna strategia PZU na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków. Łączy realizowane dotąd projekty i nowe inicjatywy.
– Chcąc zadbać o zdrowie Polaków, musimy najpierw chronić ich życie. Nie może być narażane na niebezpieczeństwo za każdym razem, gdy wsiadają za kierownicę czy na rower albo gdy jako pieszy przechodzą przez jezdnię. Dlatego do szeregu realizowanych dotąd projektów dołączamy kolejny: „Prowadzisz? Odłóż telefon!” – tłumaczy prezes PZU Paweł Surówka.




Jak mówi, dla PZU miarą sukcesu jest osiąganie nie tylko biznesowych, ale także społecznych celów. – Ciesząc się rekordową rentownością i najwyższymi od pięciu lat zyskami, realizujemy projekty służące wszystkim Polakom – dodaje.
Do takich projektów należała bezprecedensowa akcja, polegająca na bezpłatnym wakacyjnym ubezpieczeniu od wypadków wszystkich dzieci w Polsce. Bezpieczeństwu na drodze  służą przekazane bezpłatnie przez PZU światła odblaskowe, które trafiły do 1,6 mln polskich uczniów. Bezpieczeństwu kierowców służy nowoczesny system ratunkowy PZU GO, a więc montowane w autach czujniki automatycznie wzywające pomoc w razie wypadku. PZU prowadzi też m.in. akcję na rzecz „korytarzy życia” na autostradach i edukacyjny program „Akademia Bezpieczeństwa Fundacji PZU”.

Raport "Wpływ używania przenośnych urządzeń elektronicznych przez użytkowników dróg na bezpieczeństwo ruchu drogowego".

Raport z badania PZU "Używanie telefonu w trakcie prowadzenia samochodu"



Wróć do spisu treści